DinSide har testet den helt nye Subaru Impreza
Den helt nye Subaru Impreza er i en helt egen liga når det gjelder fremkommelighet. Med nyutviklet arkitektur, det testvinnende førerassistansesystemet EyeSight og permanent symmetrisk firehjulstrekk i kombinasjon med den balanserte Subaru BOXER-motoren er bilen vilt gøy å kjøre.
Dette er en helt ny bil, laget på Subaru-fabrikkens nye «Subaru Global platform» som det har tatt fem år å utvikle. Den er klargjort for El-drift og hybridløsninger, og møter alle krav som er forventet frem til 2025. Den nye Impreza skal ha blitt bedre både når det gjelder vibrasjon og støy, mer stabil på veien og krengning skal være redusert med 50 prosent, blant annet på grunn av et dobbelt så stivt karosseri og et hårfint lavere tyngdepunkt (0,5 cm). Subaru har ytterligere forfinet sitt førerassistansesystem – EyeSight som inneholder kjente funksjoner som pre-kollisjons bremsing, pre-kollisjons gasskontroll som hindrer deg fra å kjøre i for eksempel en vegg, dersom du har satt bilen i feil gir, adaptive fartsholder, start-varsling, filskift-varsler og vinglevarsler, skriver Dinside.
Les hele artiklene på Dinside.no